Lingerie Magazine

Geen crisis in lingerie branche?

Written By: Redactie - dec• 07•12

Hoewel iedere consument tegenwoordig lang zijn hand op de knip houdt, lijkt dit voor de wereld van de lingerie niet op te gaan. Volgens onderzoeksbureau GfK, die onderzoek verrichten naar het koopgedrag van consumenten, is de omzet van lingeriewinkels gegroeid in het afgelopen jaar. Met de feestdagen wordt verwacht dat de branche een grote omzet zal draaien.

De verrassende winst van de lingeriebranche is volgens kenners toe te schuiven aan de betaalbaarheid van de producten. Terwijl jassen en andere kledingstukken duurder zijn geworden en niet zomaar aangeschaft worden, is een setje mooie lingerie of ondergoed betaalbaar. Daarnaast geeft een mooie setje lingerie een gevoel van vrouwelijkheid, waardoor het volgens de onderzoekers een belangrijk product blijft. In het algemeen blijken veel mensen waarde te hechten aan goed en lekker zittend ondergoed. De algemene opinie is dan ook dat ondergoed gewoon goed moet zijn.

Opvallend is dat mannen ook steeds vaker geld uitgeven aan ondergoed. De mannelijke consument sluit daarbij aan bij de veronderstelling dat mannen steeds mode bewuster worden. Met de naderende feestdagen verwacht de lingeriebranche een hoge omzet. Mannen spelen bij deze omzet een belangrijke rol, want lingerie is en blijft een cadeau dat mannen graag aan hun vrouw schenken tijdens de feestdagen. De ketens verwachten ook veel omzet te genereren door de verkoop van corrigerend ondergoed. Mensen kopen deze vorm van ondergoed vooral, zodat ze de feestdagen kunnen doorkomen en ondanks het vele snoepen, er netjes kunnen uitzien in hun jurken of feestkleding.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.